Kaalulangetus hüpnoosi abil


Hea dieedi alustalad on tasakaalustatud toitumine ja kehaline aktiivsus. Kas hüpnoos võib tõesti korvata tahtejõu puudust? Kommenteerib hüpnoteraapia professor Jure Biechonski.
Viimasel ajal on hakatud rääkima dieetidest, milles mängib suurimat rolli kaalujälgija hüpnotiseerimine. Müügil on lai valik heliplaate ja õppefilme ning huvilistele korraldatakse seminare. Eesmärk on inimese alateadvusele "sõnad peale lugeda", et ta järgmine kord poodi minnes valiks jäätise asemel köögiviljasalati. Ühest kuulutusest võib lugeda: "Minu nimi on Jennifer ja ma olen pidanud juba pikka aega maadlema oma kaaluga. Olen proovinud mitmeid dieete, kuid miski pole aidanud. Pärast hüpnoosi-CDde kuulamist tunnen endas suurt energiat. Söön rohkem salateid, puuvilju ja muud värsket kraami, sest mu keha tunneb nüüd nende järele suuremat vajadust! Toitumise koha pealt on mu mõtteviis täielikult muutunud."

Tavaliselt manab sõna "hüpnoos" meie vaimusilma ette esineja, kes kiigutab katsealuse näo ees taskukella ja pomiseb talle käsklusi. Tegelikkuses iseloomustab seda toimingut intensiivne lõdvestumine ning suurenenud valmisolek soovituste järgimiseks. Hüpnoterapeut viib oma hoolealuse sügavasse ja rahulikku meeleseisundisse, milles ta on samal ka avatud uuele infole. Seejärel tutvustatakse inimesele põhjalikult põhimõtteid, mis aitaksid kaalulangetamist tunduvalt kergemaks teha. Kui patsiendil on suur isu magusa järele, siis selgitab terapeut abivajajale, et nüüd on tal eriline vajadus süüa puu- ja juurvilju. Seansside käigus võidakse inimesele määrata kindlad sümbolid ümbritsevast keskkonnast, mis panevad ta keskenduma trennile või dieedile. Need sümbolid võivad olla nii värvid, helid kui ka lõhnad.

"Kõige tähtsam küsimus on, mis kaalus juurdevõtmist põhjustab. On ammu teada, et toit ja emotsioonid on omavahel tihedalt seotud. Mõned meist söövad heaolutunde tekitamiseks või emotsionaalse tühjuse täitmiseks. Täiesti võimalik on kedagi hüpnotiseerida selleks, et ta oleks toitumisel tähelepanelikum. See võib omakorda tõesti kaalulanguseni viia," kommenteerib Jure Biechonski. "Samas on paksuks minemine sümptom ja selle eemaldamine vaid ajutine lahendus. Kui sa niidad aias muru, kasvab see pärast järgmist vihma jälle tagasi. Et rohust täielikult lahti saada, tuleb kaevata auk ja uurida, kui sügavale juured ikkagi ulatuvad. Sama kehtib eelmainitud probleemide puhul. Minu arust on ebaeetiline ja vastutustundetu, kui ravitakse ainult sümptomeid, jättes nende tekitajad täielikult tähelepanuta."

Eksperdid leiavad, et hüpnoos on turvaline viis kaalu langetamiseks. Loomulikult pole tegu võluväel toimiva meetodiga, aga selle kombineerimine tervisliku toitumise ja piisava füüsilise koormusega võib tuua häid tulemusi.

Kuidas hüpnoos toimib?

* Hüpnoos aitab sul luua ettekujutust, miks on dieedi järgimine hea ning milline sa pärast seda välja võiksid näha.

* Stress on tihtilugu dieedi toimimise takistuseks, sest see ei lase sul protsessi nautida ja hakkab tahtejõudu vähendama. Hüpnoosiseanss võib leevendada kaalu langetamisega seotud stressi.

* Positiivne suhtumine on alati tähtis! Hüpnoterapeut võib süstida su alateadvusesse mitmekordse doosi positiivset ellusuhtumist.

Kõht ütleb kui rohkem pole vaja
Helen Koovit, proovinud hüpnoosidieeti

Alustuseks: mul sai villand range ja loetud kaloraažil põhineva dieedi järgimisest. Vähe sellest, et see pani mu seedimise unerežiimile, lisandusid ka pidevast näljast tulenevad magamata ööd, minutite lugemine järgmise söögiajani ning kalorite arvutamine raamatupidaja täpsusega.
Üks tuttav soovitas mulle kuulu järgi praegu populaarset dieeti, mis põhineb hüpnoteraapial. Dieedi nimi on "Söö seda, mida tahad". Mõtlesin - geniaalne!
Kõigepealt lugesin läbi raamatu sellest dieedist. Seejärel kuulasin raamatuga kaasas olevat hüpnoosi-CDd. Väga tähtis on seda kuulata just hommikul. Kuna ma seda alguses ei teadnud, kuulasin plaati õhtul enne magamaminekut ja pehmelt öeldes ei tulnud magamisest midagi välja, sest hüpnoos lõppes hüüdlausega: "Sa tõused üles! Sa tõused üles!"

See, mida kuulad, jääb alateadvusse pikaks ajaks, nii et mõtlesin voodis, kuidas ma hommikul söön pannkooke mustikamoosiga...
Hüpnoosil on väga huvitav efekti. See kestab umbes 30 minutit, kõik muu ununeb, kui mahe meeshääl hakkab rääkima, kuidas sa aina vähem süüa tahad. See on niivõrd intensiivne, et ühel hetkel tabasin ennast kuulamast kolme erinevat juttu - üht paremas kõrvas, teist vasakus ja kolmandat nende keskel.
Dieet põhineb kolmel tarkuseteral:

sööd ainult seda, mida sa tahad,

sööd aeglaselt, tunnetades igat suutäit,

sööd üksnes siis, kui kõht on tühi.

Olen seda tarkust järginud kuu aega ja alla võtnud 2,5 kilo, mis mul range kalorilugemisega ei õnnestunud. Õhtul söön tiramisut ja hommikul pannkooke (et skoorida enda silmis tervislikke punkte, teen ma neid täistera-speltajahust). Esimest korda elus ei tea ma kaloritest midagi ja magan nagu nott.
Süües seda, mille järele on isu, ja tunnetades maitseid, pannes kahvli taldrikule iga suutäie järel, hakkasin tõepoolest aru saama, kuidas ja millal kõht ütleb, et rohkem pole praegu tarvis. Nii söödki vähem ehk tegeliku koguse, mida keha parasjagu vajab.
Kuigi alati pole kerge kuulata ja süüa täpselt seda, mida keha ütleb. Olen päris mitu korda nõutult poelettide vahel jalutanud ja kõhult küsinud: juustu äkki?

Ilmunud ajakirjas Tervis Pluss. Foto: Matton Baltic

No comments:

Post a Comment